Вівторок, 19.09.2017, 22:36
Просвіта - Кривий Ріг
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Статті [518]



Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 Каталог статей
Головна » Статті » Статті

Наслідки впровадження нового Податкового Кодексу

В інформаційному агентстві ІМК 16 грудня 2010 року відбулась прес-конференція учасників Всеукраїнської профспілки працівників ринків, торгівлі та підприємців, створеної під час страйку підприємців на Майдані.

Учасники прес-конференції: Кабанченко Григорій – Заступник Голови Національного форуму профспілок України (Київ), Мартиненко Володимир – Голова Всеукраїнської профспілки працівників ринків, торгівлі та підприємців (Сумська область), Шарапова Наталія – Заступник Голови Всеукраїнської профспілки працівників ринків, торгівлі та підприємців (Одеська область), Гайсумова Ольга – Заступник Голови Всеукраїнської профспілки працівників ринків, торгівлі та підприємців (Запорізька область), Друзенко Андрій – член Президії Всеукраїнської профспілки працівників ринків, торгівлі та підприємців (Рівненська область).

Заступник Голови НФПУ Григорій Кабанченко заявив, що прийнятий Податковий Кодекс містить серйозні небезпеки для малого та середнього бізнесу в Україні, які стануть явними вже на початку 2011 року:

· Спрощена система у старому вигляді зберігається лише до лютого 2011 року (не більше двох місяців). Протягом цього терміну її принципово змінять. Якими будуть ці зміни, нікому не відомо;

· Платники єдиного податку (крім тих, хто працює у сфері інформаційних технологій, консалтингу, маркетингу, реклами) у більшості своїй тепер не матимуть права продавати свої товари і послуги підприємствам, які перебувають за загальною системою оподаткування, оскільки останнім Кодекс забороняє враховувати відповідні витрати у собівартості їхньої продукції і послуг;

· Механізм обов’язкового застосування касових апаратів, визначений у Кодексі, і вітчизняні реалії їх використання знищать нинішній справді досить простий і прозорий бухгалтерський облік у малому бізнесі, зроблять його громіздким, заплутаним, дорогим і обтяжливим для значної більшості підприємців;

· Не дотримано принципу рівності підходу до потреб, інтересів і прав великого, середнього і малого бізнесу. Для великого зменшують ПДВ, податок на прибуток, дають податкові канікули, залишають схеми виведення грошей за кордон у офшорні зони. Для малого – посилюють податковий тиск, обмежують свободу господарювання (зокрема згадану свободу торгівлі підприємців і підприємств, які працюють на єдиному податку з підприємствами-юридичними особами, участь у тендерах, можливість прямого імпорту товарів);

· Збережено основну причину мінімізації й тінізації зарплати – великий податковий тиск на фонд зарплати. Він навіть збільшиться за рахунок диференціації і збільшення податку на доходи фізичних осіб;

· Збережено можливості і податкові схеми виведення капіталів у офшорні зони;

· Механізм відшкодування ПДВ як і раніше зберігає такі параметри, які не дають права на автоматичне відшкодування цього податку більшості підприємств;

· Збільшено, зроблено більш жорсткими і репресивними повноваження і форми діяльності державної податкової інспекції. Незважаючи на те, що найбільш дискримінаційні статті після зауважень Президента з Кодексу було видалено, неприйнятні права податкової на перевірки залишились без змін (ст. 75). Найбільш небезпечною для бізнесу є стаття 80, яка дозволяє податківцям проводити перевірки без попереднього повідомлення. Підстави для такої перевірки є цілком антиконституційними і суперечать багатьом іншим чинним законам. Наприклад, така перевірка, може бути організована не в результаті відповідних слідчих і судових рішень, а лише на підставі «підозри» тих або інших державних органів щодо законності діяльності підприємця або підприємства, або ж дзвінка ображеного споживача.

Голова Всеукраїнської профспілки працівників ринків, торгівлі та підприємців Володимир Мартиненко наголосив, що підприємці, які виступали по всій країні проти Податкового кодексу, одержали лише часткову і тимчасову перемогу: «З одного боку, систему єдиного оподаткування Верховна Рада поки що залишила без змін, але постановила вирішити її долю протягом найближчих двох місяців шляхом прийняття окремого закону, з іншого - податкові переваги на користь великому бізнесу, можливості виведення капіталів до офшорних зон, посилення повноважень і репресивного характеру податкової інспекції, проти яких було найбільше заперечень, взагалі залишилися незайманими».

Поза увагою законодавчої і виконавчої влади залишається ще більший пласт соціально-економічних і виробничо-трудових проблем малого бізнесу. Їх врегулювання знаходиться далеко за межами податкового законодавства і, як показали останні події, потребує не лиже державної, але й громадської опіки та контролю:

По-перше, проблеми законодавчо-нормативного, правозахисного та адміністративного врегулювання стану й діяльності ринків, малих і середніх закладів торгівлі. Насамперед це – врегулювання питань перебування ринків та інших підприємств у комунальній або приватній власності; проблема землевідведення; захист ринків і малого бізнесу від злочинних угруповань та чиновницького рекету; законодавчого визначення механізмів та правового закріплення гарантій захисту інвестицій підприємця у інфраструктуру ринку або певного населеного пункту; розробки і узгодження економічно обґрунтованих тарифів на послуги, які надаються підприємцям державними органами та на ринках; з’ясування фактичної кількості законних суб’єктів оподаткування та забезпечення прозорості процедури наповнення міських, селищних і сільських бюджетів за рахунок загальнодержавних та місцевих податків.

По-друге, питання законодавчо-нормативного та адміністративного врегулювання соціально-економічного відносин працівників ринків, торгівлі та підприємців малого і середнього бізнесу з керівництвом ринків або певних населених пунктів. У цій групі найактуальнішими є: проблема захисту інвестицій підприємців у інфраструктуру ринку або населеного пункту під час укладання відповідних договорів оренди; усунення практики укладання нових або продовження старих договорів оренди через посередників; обов’язкова фіксація у договорах оренди і неухильне дотримання домовленостей між керівництвом ринків та підприємцями щодо забезпечення справедливих умов праці і відпочинку та захисту інших соціально-економічних інтересів і прав людей, які працюють на ринку або малому підприємстві.

По-третє, систематичні і масові порушення виробничо-трудових, соціально-економічних та інших інтересів і прав. Передусім йдеться про: незаконне обмеження розмірів, затримку або невиплату зарплати; проблеми пенсійного забезпечення й інших видів соціального страхування – лікарняних, обов’язкових оплачуваних і додаткових відпусток, матеріальної допомоги; про питання охорони і покращення умов праці тощо.

По-четверте, проблеми оподаткування фізичних осіб-підприємців, малого і середнього бізнесу. Найгострішою проблемою цієї групи донедавна була проблема заміни ринкового збору 15% податком. Після прийняття Податкового кодексу найбільше питань пов’язано буквально з усіма видами оподаткування малого бізнесу і підприємців-фізичних осіб.

Національний форум профспілок заявляє, що в 2011 році слід очікувати:

1. спрощена система оподаткування залишиться надовго та у найбільш ефективному вигляді. Сили, зацікавлені у нинішньому Податковому кодексі, систематично і системно докладатимуть зусиль щодо її дискредитації та остаточної ліквідації;

2. Дискримінація підприємців і підприємств, які працюють на єдиному податку, створить штучний і шкідливий для економіки загалом і особливо для малого бізнесу бар’єр між ними і підприємствами, які працюють за загальною схемою оподаткування. Частина цих підприємств відмовиться працювати з підприємцями-фізичними особами та малими підприємствами, які працюють на єдиному податку, а інша здійснюватиме її за допомогою схем, що дозволяють максимально ухилятися від оподаткування. В економіці буде створено своєрідне «гетто малого бізнесу», у якому його представники змушені будуть працювати самі з собою і на відміну від підприємств, що перебувають на загальній системі оподаткування, не матимуть права брати участь у тендерах на виконання робіт і надання послуг. Крім того, малі підприємства, які спеціалізуються на торгівлі імпортними товарами потраплять у повну залежність від великих компаній, за якими закріплюється право імпорту. Водночас це ще більше послабить і без того слабку економіку, зменшить кількість малих підприємств, збільшить безробіття й тінізацію економіки;

3. Збільшення податкового тиску на бізнес, яке ще більше зажене його у тінь, змусить винайти нові схеми нелегального ведення справ, спровокує зростання цін, скорочення робочих місць, виплату «зарплати у конвертах». Прибутки бізнесу, насамперед малого і середнього, впадуть щонайменше на 10%;

4. Збереження зловживань у сфері перерахування та відшкодування ПДВ;

5. Ускладнення бухгалтерського обліку у малому бізнесі потягне за собою збільшення кількості ненавмисних або спеціально спровокованих податковою порушень та відповідних штрафних санкцій. В свою чергу, це зумовить додаткове зменшення кількості підприємців-фізичних осіб та малих підприємств. Протягом перших півроку-року після вступу Податкового кодексу в дію діяльність припинять від 100 до 300 тис. підприємців-фізичних осіб та малих підприємств.

  Maidan.org.ua, 16 грудня 2010 року

Категорія: Статті | Додав: carbil (16.12.2010)
Переглядів: 1151 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2017
Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук